پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225920
ايران 3 - کوبا صفر؛ نخستين پيروزي المپيکي واليبال/ يک قدم تا صعود!
تاریخ انتشار : 1395/05/21 20:23:26
نمایش : 1925
تيم ملي واليبال ايران موفق شد با پيروزي 3 بر صفر مقابل کوبا به اولين برد خود در تاريخ مسابقات المپيک دست پيدا کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روز سوم  رقابت هاي واليبال مردان المپيک 2016 ريو در حالي آغاز شد که تيم ملي واليبال کشورمان در نخستين ديدار امروز (21 مرداد) به مصاف تيم ملي واليبال کوبا رفت. 
 
ملي پوشان واليبال کشورمان پيش از اين دو ديدار را با شکست مقابل آرژانتين و لهستان پشت سر گذاشته بودند و حالا در سومين گام به مصاف تيم ملي کوبا رفتند. اين ديدار به قضاوت فابريزيو پاسکوالي از کشور ايتاليا برگزار شد.
 
ملي‌پوشان واليبال ايران موفق شدند در پايان اين ديدار با نمايشي ديدني حريف را 3 بر صفر شکست داده و به نخستين پيروزي خود در تاريخ مسابقات المپيک دست پيدا کنند.
 
**ست اول : ايران 25- کوبا 21
 
تيم ملي واليبال ايران با ترکيب سعيد معروف، سيد محمد موسوي، ميلاد عبادي پور، شهرام محمودي، فرهاد قائمي، مهدي مرندي و عادل غلامي ديدار با کوبا را آغاز کرد.
 
در ابتداي ست دو تيم يک به يک امتياز کسب مي‌کردند. دفاع روي تور ايران عملکرد خوبي در ابتداي اين ست داشت و حملات کوبا را ناکام مي‌گذاشتند. از طرفي تيم ملي کوبا در زدن سرويس عملکرد قابل تعريفي نداشت.
 
در اواسط ست تيم ملي ايران توانست با استفاده از خطاهاي تيم حريف دو امتياز جلو بيفتد. نتيجه 12 بر 10 به سود ايران بود. دو تيم در امتياز 13 مجددا با هم برابر شدند. چهاردهمين امتياز ايران را عادل غلامي بدست آورد. برتري شاگردان رائول لوزانو ادامه داشت. ايران 20 بر 17 از حريف پيش افتاده بود. 
 
در ادامه بازيکنان کوبا در تلاش بودند که اختلاف پوئن خود را با تيم ملي ايران کم کنند که در دقايقي از بازي موفق به اين کار هم شدند. با اين حال باز هم بازيکنان ايران بودند که برتري خود را به حريف ديکته کردند. در نهايت 25 بر 21 به برتري رسيدند. و برنده اين ست شدند.
 
ايران 2- کوبا صفر / ست اول و دوم به نام شاگردان لوزانو ثبت شد
 
**ست دوم: ايران 31 - کوبا 29
 
دومين ست ديدار دو تيم ايران و کوبا با سرويس بازيکنان ايران آغاز شد. در ابتداي اين ست هم مانند گيم اول هر دو تيم يک به يک امتياز کسب مي‌کردند تا اينکه تيم ملي ايران پس از امتياز 8 دو امتياز پياپي کسب کرد و 10 بر 8 پيش افتاد. دو تيم مجددا در امتياز 10 برابر شدند. 
 
شاگردان رائول لوزانو 14 بر 12 از کوبا پيش افتادند و سرمربي اين تيم تقاضاي وقت استراحت کرد. اين تقاضاي وقت استراحت فايده اي براي تيم ملي کوبا نداشت و ايران باز هم نسبت به حريف برتري داشت. نتيجه 19 بر 17 به سود ايران بود. با اين حال نتيجه دو تيم در امتياز 21 برابر شد تا لوزانو مجبور شود وقت استراحت بگيرد.
 
امتيازهاي پاياني اين ست در حالي بين دو تيم تقسيم مي‌شد که هر دو تيم براي پيروزي پر انگيزه بودند. نتيجه 27 بر 27 به تساوي رسيده بود.  در نهايت 29 بر 31 به سود ايران تمام شد تا ايران 2 بر صفر در مجموع ست‌ها پيش بيفتد.
 
ايران 2- کوبا صفر / ست اول و دوم به نام شاگردان لوزانو ثبت شد
 
**ست سوم : ايران 25 - کوبا 16
 
تيم ملي واليبال ايران در حالي راهي سومين ست اين ديدار شد که مي‌دانست با پيروزي مقابل کوبا در اين ست برنده اين ديدار خواهد شد. بازيکنان ايران اين ست را با برتري نسبت به حريف آغاز کردند. هر چند کوبايي ها هم در اين ست نمايش کم اشتباه تري نسبت به دو ست قبلي داشتند. 
 
بازيکنان کوبا با هماهنگي خوب در حمله هاي سرعتي توانستند 7 بر 6 از ايران پيش بيفتند.عادل غلامي نتيجه را 7 بر 7 کرد. امتياز هشتم هم به ايران رسيد تا تيم ملي کوبا به وقت استراحت برود. دو امتياز پياپي ايران را 10 بر 8 پيش انداخت اما دريافت بد بازيکنان ايران در ادامه سبب شد کوبا جلو بيفتد.
 
در ادامه هماهنگي خوب دريافت کننده، پاسور و سرعتي زن ايران ، بار ديگر شاگردان لوزانو را پيش انداخت. 14 ير 12 برتري با تيم ملي کشورمان بود. در ادامه ايران توانست 16 بر 13 جلو بيفتد تا سرمربي کوبا بار ديگر تقاضاي وقت استراحت کرده و نکات لازم را به يارانش گوشزد کند.
 
در پايان اين تيم ملي واليبال ايران بود که با ديگته کردن برتري خود به حريفش با اختلاف امتياز خوب توانست نتيجه را 25 بر 16 به سود خود کرده و برنده ست سوم و در مجموع برنده اين ديدار شود.
 
تيم ملي واليبال کشورمان در ديدار بعدي خود در رقابت هاي المپيک 2016 ريو بايد به مصاف تيم ملي مصر برود. ديداري که در صورت پيروزي براي تيم ملي واليبال ايران جواز صعود به مرحله بعد را به همراه خواهد داشت.
 
 

ميرزاجانپور: حق ما شکست مقابل لهستان نبود

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html